Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Zezulinie

Przejdź do strony głównej

Środa, 26 lutego 2020

Jesteś tutaj: Start / Skargi i wnioski

Skargi i wnioski

Procedura przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków w Szkole Podstawowej Zezulinie

 

Podstawa prawna – Kodeks postępowania administracyjnego / Dz.U. z 2000r. Nr 48, poz. 1071 z póz. zm./. oraz rozporządzenia rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków / Dz. U. Nr 5 , poz. 46/.

  1. W szkole wnoszone skargi przyjmowane są przez:
    - dyrektora szkoły codziennie w godzinach od 8.30 do 15.00
    - wychowawców klas – w godzinach ich pracy, ale podczas przerw międzylekcyjnych oraz w terminach zgodnych z harmonogramem spotkań z rodzicami
  2. Skargi mogą być wnoszone:
    - pisemnie
    - poczta elektroniczną
    - telefaksem
    - telefonicznie
    - ustnie do protokołu
  3. Dokumentację dotyczącą skarg i wniosków przechowuje dyrektor szkoły.
  4. Po zarejestrowaniu skargi, dyrektor zleca sprawę do załatwienia właściwej merytorycznie komórce organizacyjnej szkoły lub rozpatruje ją osobiście.
  5. Rejestr skarg obejmuje:
    - datę wpływu skargi
    - imię i nazwisko zgłaszającego skargę
    - przedmiot skargi
    - nazwisko pracownika odpowiedzialnego za załatwienie skargi
    - sposób załatwienia skargi
    - uwagi
  6. W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisuje wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
  7. Kwalifikacji skargi i wniosków dokonuje dyrektor.
  8. Anonimów nie rozpatrujemy z wyjątkiem tych, które w swojej treści zawierają dane osobowe ucznia, nauczyciela lub sytuacji, które zagrażają bezpieczeństwu uczniów bądź naruszają dobre imię szkoły.
  9. Skargi anonimowe rozpatruje zespół w składzie: dyrektor szkoły i koordynator ds. bezpieczeństwa.
  10. Skargi i wnioski bez tytułu klasyfikuje się jako interwencje o czym powiadamia się wnoszącego w ciągu 7 dni.
  11. Z wyjaśnienia skargi i wniosków sporządza się dokumentację, która zawiera:
    - oryginał skargi/ wniosku
    - notatkę służbową o sposobie załatwienia skargi/ wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego
    - materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/ wniosku
    - odpowiedź do wnoszącego informację o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowym potwierdzeniem jej wysłania
    - pismo dyrektora z wydanymi zaleceniami ( jeśli wymaga tego sprawa)
    - pismo do organu prowadzącego lub organ nadzoru pedagogicznego ( jeśli wymaga tego sprawa)
  12. Jeśli rozpatrzenie skargi lub wniosku wymaga uprzedniego zbadania i wyjaśnienia sprawy, organ właściwy do rozpatrywania skargi lub wniosku zbiera niezbędne materiały. W tym celu może zwrócić się do innych organów o przekazanie niezbędnych materiałów i wyjaśnień.
  13. Organ rozpatrujący skargę lub wniosek może, na zasadach określonych w odrębnych przepisach , wydać polecenie lub podjąć inne stosowne środki , w celu usunięcia stwierdzonych uchybień oraz przyczyn ich powstania.
  14. Odpowiedź do wnoszącego zawiera:
    - oznaczenie organu od którego pochodzi
    - wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy ( z odniesieniem się do wszystkich zarzutów)
  15. Pełną dokumentację , po zakończeniu sprawy( nie później niż 7 dni) przekazuje się do dokumentacji szkolnej.
  16. W przypadku wydania zalecenia nauczycielowi / pracownikowi szkoły przez osobę rozpatrująca skargę / wniosek - należy dołączyć kopię tego pisma.
  17. Termin rozpatrywania skarg:
    a) do jednego miesiąca, gdy wszczyna się postępowanie wyjaśniające
    b) do dwóch miesięcy jeśli skarga lub wniosek są szczególnie skomplikowane
  18. Do 7 dni:
    - zwracamy skargę / wniosek wnoszącemu ze wskazaniem właściwego organu, jeżeli skarga / wniosek zostały skierowane niewłaściwie
    - zwracamy się do osoby wnoszącej o przesłanie dodatkowych informacji dotyczących skargi / wniosku
    - przesyłamy informacje dotyczące rozwiązywania skargi
  19. Od decyzji dyrektora szkoły przysługuje  odwołanie do Wójta Gminy Ludwin lib Kuratorium Oswiaty w Lublinie

Informacje o artykule

Tytuł dokumentu:Skargi i wnioski
Data utworzenia:2018-06-28
Załączniki: Brak załączników
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Administrator
Dokument wyświetlono:190
Rejestr zmian: