Skargi i wnioski
Procedura przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków w Szkole Podstawowej Zezulinie
Podstawa prawna – Kodeks postępowania administracyjnego / Dz.U. z 2000r. Nr 48, poz. 1071 z póz. zm./. oraz rozporządzenia rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków / Dz. U. Nr 5 , poz. 46/.
- W szkole wnoszone skargi przyjmowane są przez:
- dyrektora szkoły codziennie w godzinach od 8.30 do 15.00
- wychowawców klas – w godzinach ich pracy, ale podczas przerw międzylekcyjnych oraz w terminach zgodnych z harmonogramem spotkań z rodzicami - Skargi mogą być wnoszone:
- pisemnie
- poczta elektroniczną
- telefaksem
- telefonicznie
- ustnie do protokołu - Dokumentację dotyczącą skarg i wniosków przechowuje dyrektor szkoły.
- Po zarejestrowaniu skargi, dyrektor zleca sprawę do załatwienia właściwej merytorycznie komórce organizacyjnej szkoły lub rozpatruje ją osobiście.
- Rejestr skarg obejmuje:
- datę wpływu skargi
- imię i nazwisko zgłaszającego skargę
- przedmiot skargi
- nazwisko pracownika odpowiedzialnego za załatwienie skargi
- sposób załatwienia skargi
- uwagi - W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisuje wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
- Kwalifikacji skargi i wniosków dokonuje dyrektor.
- Anonimów nie rozpatrujemy z wyjątkiem tych, które w swojej treści zawierają dane osobowe ucznia, nauczyciela lub sytuacji, które zagrażają bezpieczeństwu uczniów bądź naruszają dobre imię szkoły.
- Skargi anonimowe rozpatruje zespół w składzie: dyrektor szkoły i koordynator ds. bezpieczeństwa.
- Skargi i wnioski bez tytułu klasyfikuje się jako interwencje o czym powiadamia się wnoszącego w ciągu 7 dni.
- Z wyjaśnienia skargi i wniosków sporządza się dokumentację, która zawiera:
- oryginał skargi/ wniosku
- notatkę służbową o sposobie załatwienia skargi/ wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego
- materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/ wniosku
- odpowiedź do wnoszącego informację o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowym potwierdzeniem jej wysłania
- pismo dyrektora z wydanymi zaleceniami ( jeśli wymaga tego sprawa)
- pismo do organu prowadzącego lub organ nadzoru pedagogicznego ( jeśli wymaga tego sprawa) - Jeśli rozpatrzenie skargi lub wniosku wymaga uprzedniego zbadania i wyjaśnienia sprawy, organ właściwy do rozpatrywania skargi lub wniosku zbiera niezbędne materiały. W tym celu może zwrócić się do innych organów o przekazanie niezbędnych materiałów i wyjaśnień.
- Organ rozpatrujący skargę lub wniosek może, na zasadach określonych w odrębnych przepisach , wydać polecenie lub podjąć inne stosowne środki , w celu usunięcia stwierdzonych uchybień oraz przyczyn ich powstania.
- Odpowiedź do wnoszącego zawiera:
- oznaczenie organu od którego pochodzi
- wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy ( z odniesieniem się do wszystkich zarzutów) - Pełną dokumentację , po zakończeniu sprawy( nie później niż 7 dni) przekazuje się do dokumentacji szkolnej.
- W przypadku wydania zalecenia nauczycielowi / pracownikowi szkoły przez osobę rozpatrująca skargę / wniosek - należy dołączyć kopię tego pisma.
- Termin rozpatrywania skarg:
a) do jednego miesiąca, gdy wszczyna się postępowanie wyjaśniające
b) do dwóch miesięcy jeśli skarga lub wniosek są szczególnie skomplikowane - Do 7 dni:
- zwracamy skargę / wniosek wnoszącemu ze wskazaniem właściwego organu, jeżeli skarga / wniosek zostały skierowane niewłaściwie
- zwracamy się do osoby wnoszącej o przesłanie dodatkowych informacji dotyczących skargi / wniosku
- przesyłamy informacje dotyczące rozwiązywania skargi - Od decyzji dyrektora szkoły przysługuje odwołanie do Wójta Gminy Ludwin lib Kuratorium Oswiaty w Lublinie
Załączniki
Brak załącznikówMetryczka
Wytworzono: | 2018-06-28 05:48 | przez: |
---|---|---|
Opublikowano: | 2018-06-28 00:00 | przez: Administrator |
Podmiot udostępniający: | Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Zezulinie | |
Odwiedziny: | 537 |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.